Digitális protokoll

Iskolánk digitális munkarend esetén életbe lépő szabályozása itt olvasható, illetve innen letölthető.

Intézményi protokoll digitális munkarend esetére

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által megfogalmazott intézkedési terv rögzíti, hogy oktatási intézményekben, a fertőzésgyanú és annak beigazolódása esetén az EMMI a Nemzeti Népegészségügyi Központtal közösen megvizsgálja, hogy szükséges-e elrendelni a hagyományostól eltérő munkarendet. Az intézményekben a tantermen kívüli, digitális munkarend bevezetéséről az Operatív Törzs dönt. A tantermen kívüli, digitális munkarendben a nevelés-oktatás, a tanulási folyamat ellenőrzése és támogatása a pedagógusok és a tanulók közötti online vagy más, személyes találkozást nem igénylő kapcsolatban, a munkarend visszavonásáig, digitális eszközök alkalmazásával történik.

A Székács József Evangélikus Óvoda, Általános Iskola és Gimnázium Digitális Intézkedési Terve

  1. A digitális munkarend bevezetését követően minden osztályfőnöknek kötelessége tájékoztatni a szülői csoportokat, valamint a diákközösségeket a kialakult helyzetről.
  2. A megváltozott munkarend első tanítási napján délelőtt 11 óráig minden szaktanár az összes általa tanított felsős és/vagy gimnazista osztályközösség számára Discordon elküldi a tanítási hét hátralévő napjaira vonatkozó tantárgyi utasításokat (online-órák, használt platformok, beadandók, feladatok, stb…). További digitális munkahetek esetén ez a tanítási hét első napján 11 óráig megtörténik.
  3. A digitális kapcsolattartás és tanulásszervezés elsődleges platformjai iskolánkban a szekacs.hashtag.school és a discordapp. Ezek mellett más, már bevált eszközök/csatornák/alkalmazások is használhatók, amennyiben a tantárgy jellege, a digitális oktatás módszerei, szükségletei ezt kellően indokolják. Ilyen esetben fokozottan ügyelni kell arra, hogy az egyéb alkalmazásokat használóknak ne kelljen aránytalanul sokfelé osztani a figyelmüket, a tanításra/tanulásra szánt idejüket és erőforrásaikat.
  4. Az elrendelt digitális munkarend ideje alatt a pedagógusoknak nem kell tanítási időben az iskola épületében tartózkodni, sőt kívánatos, hogy oktató munkájukat otthonról végezzék. Ugyanakkor – amennyiben a digitális munkarendet elrendelő hatóság engedélyezi – nem tilos számukra bemenni az iskolába, ha azt a munkájuk végzéséhez szükségesnek ítélik.
  5. Az órákat adminisztrálni az e-napló haladási részében az eredeti órarendi helyére beírt órával kell. Az óra anyaga mellett történjen utalás a tananyag átadásának/kiküldésének formájára, eszközére is. A diákok mulasztásának és a mulasztás igazolásának adminisztrációja ebben a munkarendben értelemszerűen szünetel.
  6. Az adott tanítási héten a heti óraszámnak megfelelő tananyagtartalom kiadása és feldolgozása kell hogy megtörténjen digitális formában.
  7. A 12. évfolyamon a diákokat emelt- és középszintű érettségire készítjük fel. Az érettségi tantárgyaknak a 12. évfolyam osztályaiban különlegesen magas prioritása van. A 11. és 12. évfolyam érettségi felkészítőit (közép és emelt szinten) online tanóra formájában javasoljuk kötelezően megtartani.
  8. Minden szaktanár az általa tanított csoportok digitális oktatásáról 8-10 soros, de legfeljebb egy A4-es oldal terjedelemben beszámolót készít, melyben kitér a tananyagban való előrehaladásra, az értékelésre, a diákcsoport együttműködésére. Beszámolóját az intézmény vezetőjének küldi meg a digitális munkarendben töltött 2 hetes – adott esetben hosszabb – oktató-nevelő tevékenység után. Ez a beszámoló a napló haladási részének kötelező melléklete, így a munkaügyi dokumentáció része. Fontos újra megjegyezni: a haladási naplót az eredeti órarendi óráknál könyvelni kell.
  9. Értékelés/osztályozás: általános alapelvként 2 hetente 1 érdemjegy megállapítását határozzuk meg – függően a digitális munkarend hosszától.
  10. Ha a szaktanár azt tapasztalja, hogy a virtuális osztályteremben megszűnik egy diák aktivitása, vagy nagyon hézagos a többiekhez képest, akkor ezt jelezze az osztályfőnöknek.
  11. Az alsó tagozatos osztályközösségek tanulói minden nap reggel 8 óráig megkapják a napi feladatukat. A feladatok kiosztása, visszaküldése, a diákokkal való kommunikáció a szekacs.hashtag.school, a zoom, a discord, valamint facebook, és messenger alkalmazások segítségével történik. Kérjük az alsó tagozaton tanítókat, hogy álljanak a szülők rendelkezésére és segítsék azok otthoni, tanulást segítő munkájukat.
  12. A felső tagozaton és a gimnáziumban az információátadásra kötelezően használt platform a Discord, tanításra az iskola által preferált a szekacs.hashtag.school.
  13. A tavaszi digitális munkarend tapasztalatai, valamint szülői kérések alapján a kollégák mindenképpen tartsanak online órákat a digitális munkarend idején, az alábbi rend szerint:

fő tantárgyak (magyar nyelv és irodalom, idegen nyelvek, történelem, matematika) esetében osztályonként legalább heti 2 óra,

heti két órás tantárgyak esetében legalább heti 1 óra,

heti egy órás tantárgyak és testnevelés esetében legalább kéthetente 1 óra.

Ezen órák időpontjai a hagyományos órarendi órák időpontjára essenek, mert így biztosan elkerülhető az órák ütközése. Ettől eltérni osztályfőnökökkel / osztályközösségekkel való egyeztetés után, ésszerű szervezés mentén megengedett. Az online órák tartalmukban a tananyaggal való továbbhaladásról, gyakorlásról, feladatok megoldásáról/ellenőrzéséről szóljanak, illetve tanár és diák közötti konzultációs lehetőséget nyújtsanak.

14. A kialakult helyzetben minden pedagógusnak maximális körültekintést, rugalmasságot, türelmet és együttműködést kell tanúsítania – diákkal, szülővel és kollégával szemben egyaránt. Az iskolavezetésnek pedig mindent meg kell tennie annak érdekében, hogy a pedagógusok munkáját a legmesszebbmenőkig támogassa, számukra minden szükséges tudnivalót és segítséget a kellő időben és a kellő rendszerességgel biztosítson.

Orosháza, 2020. szeptember 18.

Nagy Róbert intézményvezető