Játék a tanulás!
A címként választott jelmondat a célja és az alapvető hitvallása iskolánk pályázati programjának, melynek megvalósítása a 2020/21. tanévben indult el.
A pályázat megvalósításában törekszünk az intézményben folyó integrációs tevékenység megújítására, melynek eredményeképpen egyrészt az SNI és BTMN tanulók még nagyobb sikereket érhetnek el a tanulásban, másrészt programjainkon keresztül minden tanárban és diákban erősödhet az elfogadó-befogadó szemlélet.
A 2022/2023. tanév második félévében folytatódott A mikro- és makrovilág csodái komplex vizuális tehetségprogram. A tehetségműhely foglalkozásain a rajzi készségek fejlesztése mellett a diákok ismeretei is gyarapodnak: a földrajz, a biológia, a csillagászat, a fizika és a kémia csodálatos jelenségeiről is szó esik az alkalmakon. Az elmúlt időszakban több fontos eseményre is sor került az alkotással töltött délutánokon túl. Az Orosháza Hét keretében kiállítással mutatkoztak be a diákok, Celuskáné Csepregi Alícia rövid előadásban mutatta be a közös munkát. A tanév végén pedig Budapesten jártak, ahol múzeumpedagógiai foglalkozáson is részt vettek.
A hátrányos helyzetű diákok számára ebben a tanévben is kiírtuk az ösztöndíjpályázatot. Minden erre jogosult diák nyújtott be pályázatot, az osztályfőnökök segítségével pedig figyelemmel kísértük előrehaladásukat a tanulásban. A tanév végi osztályzatokat látva íme az értékelés: ebben az évben – 2021 után ismét – Katona Molli Mercédesz lett a 20.000 forintos pályázat nyertese, egyedül neki sikerült javítania a tanulmányi eredményén.
Februárban két önismereti csoport is indult. A meseterápia foglalkozásain 5.-6. osztályosok vettek részt, Dér-Pesics Zsuzsanna pszichológus tartotta a foglalkozásokat, a dramatizálás fontos volt, de más eszközöket is bevetettek. A művészetterápia alkalmain középiskolás kamaszok vettek részt, Plesovszki-Kovács Annamária iskolapszichológus vezette a csoportot. A foglalkozások célja az volt, hogy mélyebb önismeretre tegyenek szert a tanulók, az érzelmeiket képesek legyenek jobban szabályozni, amelyben segítségükre voltak a relaxációs, a meseterápiás és a művészetterápiás elemek. Továbbá a csoportos élmény segítségével megtapasztalták a biztonságos és elfogadó légkört, és a társas készségeik is fejlődtek.
Április 22-én, a Föld napján izgalmas kerékpártúrán vettek részt az iskola diákjai – szülőkkel és tanárokkal kiegészülve. Kardoskúton, a Pusztaközpontban jártak, és megtekinthettek egy hagyományos birkanyírást is. A honlapon megjelent róla egy rövid beszámoló, a képek pedig itt láthatóak: https://szekacs.lutheran.hu/iskola/galeriak/kerekpartura-kardoskutra/
A pedagógusok ismereteinek gyarapítása és a szemléletformálás továbbra is folyamatos volt, ehhez kapcsolódott a február 10-i nevelési értekezlet és több továbbképzés is. Emellett további fejlesztő eszközökkel és digitális feladatlapokkal bővült iskolánk eszköztára.
Bár a pályázat lezárult, intézményünk továbbra is elkötelezett az inkluzív nevelés mellett, és minden eszközt igyekszik megragadni, hogy a diákok és a pedagógusok is érezzék ennek eredményét.