Játék a tanulás!
A címként választott jelmondat a célja és az alapvető hitvallása iskolánk új pályázati programjának, melynek megvalósítása a 2020/21. tanévben indult el.
A címként választott jelmondat a célja és az alapvető hitvallása iskolánk pályázati programjának, melynek megvalósítása a 2020/21. tanévben indult el.
A pályázat megvalósításában törekszünk az intézményben folyó integrációs tevékenység megújítására, melynek eredményeképpen egyrészt az SNI és BTMN tanulók még nagyobb sikereket érhetnek el a tanulásban, másrészt programjainkon keresztül minden tanárban és diákban erősödhet az elfogadó-befogadó szemlélet.
A 2021/22. tanév második félévében folytattuk az első félévben megkezdett munkát. Az „Utazz velünk a világ körül” elnevezésű vizuális tehetségműhely elindításával nagy lépést tettünk az inkluzivitás erősítése felé. Celuskáné Csepregi Alícia vezetésével tartott foglalkozások elsősorban a vizuális kultúra iránt érdeklődő diákokat szólították meg, de témája, a világ más földrészeinek és kultúráinak megismerése alkalmat adott a földrajz és a biológia kedvelőinek is a felfedezésben való elmélyüléshez.
A kéthetente megrendezett alkalmakon több pedagógus is közreműködött: Curpasné Rosinsky Tünde a képzőművészeti alkotásban irányította a diákokat, Olah János a földrajzi ismereteket bővítette, Koczka Istvánné pedig a biológiai tudnivalókra hívta fel a figyelmet.
Április 25-én 10 órától az Orosháza hét keretében más iskolák diákjai is megtekinthették azt a kiállítást, melyet az addig elkészült munkákból állítottunk össze. A város minden általános iskolájából voltak érdeklődő csoportok, akik a kiállításhoz kapcsolódóan Celuskáné Csepregi Alícia beszámolóját is meghallgatták a tehetségműhely működéséről. (https://oroscafe.hu/2022/04/25/szekacs-evangelikus-iskola-tehetseghid-program-bemutatkozott-a-szekacs-iskola-muveszeti-tehetsegfejleszto-muhelye/)
A tehetségműhely záró alkalma május 6-án volt, amikor a diákok Budapestre, a Szépművészeti Múzeumba utaztak.
Ott múzeumpedagógiai foglalkozáson vettek részt, illetve néhány kiállítást megtekintettek, valamint a Városliget újdonságait is megcsodálták. Valóban tanulmányi kirándulás volt ez az alkalom, hisz általa élményszerűen, gyakorlatiasan, sokszor egymástól tanultak.
A tehetségműhely egész éves programját az inkluzív pályázat finanszírozta. A tervek között szerepel a folytatás a következő tanévben.
A végéhez közelednek a digitális tartalomfejlesztés feladatának munkálatai. Bánszki-Fábián Aranka fejlesztő pedagógus irányítása mellett Patakfalvi János informatikus könyvtáros kolléga elkészítette a digitális eszközön működő feladatgyűjteményt a szövegértés fejlesztésére. Jelenleg a feladatok kipróbálása, tesztelése zajlik, hogy a következő tanévtől hiba nélkül használhassák a diákok.
A félév további eseményei közvetlenül elsősorban a pedagógusok számára voltak gyümölcsözőek, de végső soron haszonélvezője lehet minden diákunk. Többféle továbbképzési lehetőségen is részt vehettek az intézmény tanárai a pályázat támogatásával. A továbbképzések célja a kiemelt figyelmet érdemlő diákokkal való foglalkozás megkönnyítése volt. Ezen belül humanisztikus kommunikáció tréningen is több pedagógus részt vett – ez a lehetőség a következő félévben is elérhető lesz.