Digitális protokoll

Iskolánk aktuális digitális munkarend esetén érvényes belső protokollja itt olvasható vagy letölthető innen.

  1. A digitális munkarend bevezetését követően minden osztályfőnöknek kötelessége tájékoztatni a szülői csoportokat, valamint a diákközösségeket a kialakult helyzetről.
  2. A megváltozott munkarend első tanítási napján délelőtt 11 óráig minden szaktanár az összes általa tanított felsős és/vagy gimnazista osztályközösség számára Discordon elküldi a tanítási hét hátralévő napjaira vonatkozó tantárgyi utasításokat (online órák, használt platformok, beadandók, feladatok, stb.). További digitális munkahetek esetén ez a tanítási hét első napján 11 óráig megtörténik.
  3. A digitális kapcsolattartás és tanulásszervezés elsődleges platformjai iskolánkban a szekacs.hashtag.school, a discordapp és a zoom. Ezek mellett más, már bevált eszközök/csatornák/alkalmazások is használhatók, amennyiben a tantárgy jellege, a digitális oktatás módszerei, szükségletei ezt kellően indokolják. Ilyen esetben fokozottan ügyelni kell arra, hogy az egyéb alkalmazásokat használóknak ne kelljen aránytalanul sokfelé osztani a figyelmüket, a tanításra/tanulásra szánt idejüket és erőforrásaikat.
  4. Az elrendelt digitális munkarend ideje alatt a pedagógusoknak nem kell tanítási időben az iskola épületében tartózkodni, sőt kívánatos, hogy oktató munkájukat otthonról végezzék. Ugyanakkor – amennyiben a digitális munkarendet elrendelő hatóság engedélyezi – nem tilos számukra bemenni az iskolába, ha azt a munkájuk végzéséhez szükségesnek ítélik.
  5. Az órákat adminisztrálni az e-napló haladási részében az eredeti órarendi helyére beírt órával kell. Az óra anyaga mellett történjen utalás a tananyag átadásának/kiküldésének formájára, eszközére is. A diákok mulasztásának és a mulasztás igazolásának adminisztrációja ebben a munkarendben értelemszerűen szünetel.
  6. Amennyiben a diák az online tanítási órára a használt platformon keresztül bejelentkezik, akkor azon az órán ténylegesen jelen kell lennie. Szaktanári felszólításra köteles bekapcsolni a mikrofonját, valamint a láthatóság végett a kameráját. Amennyiben technikai problémáit nem jelzi, továbbá eme felszólításnak nem tesz eleget, mulasztása a szaktanár által szankcionálható.
  7. Ha a szaktanár azt tapasztalja, hogy a virtuális osztályteremben megszűnik egy diák aktivitása, vagy nagyon hézagos a többiekhez képest, akkor ezt jelezze az osztályfőnöknek.
  8. Az adott tanítási héten a heti óraszámnak megfelelő tananyagtartalom kiadása és feldolgozása kell, hogy megtörténjen digitális formában.
  9. A 12. évfolyamon a diákokat emelt- és középszintű érettségire készítjük fel. Az érettségi tantárgyaknak a 12. évfolyam osztályaiban különlegesen magas prioritása van. A 11. és 12. évfolyam érettségi felkészítőit (közép és emelt szinten) online tanóra formájában javasoljuk kötelezően megtartani. A kormányrendelet által engedett „személyes konzultáció” lehetőségét – szigorúan az egészségügyi előírások betartása mellett – minden szaktanár szervezheti. Ennek során kiemelt figyelmet kap a végzős évfolyam előre haladása és az érettségi tantárgyak, de ezek mellett mindenkinek van lehetősége erre. Kérjük, hogy ezen alkalmakról tájékoztassák az iskolavezetést. A személyes jelenlétű órákkal az online órák kiválthatók.
  10. Minden szaktanár az általa tanított csoportok digitális oktatásáról 8-10 soros, de legfeljebb egy A4-es oldal terjedelemben beszámolót készít, melyben kitér a tananyagban való előrehaladásra, az értékelésre, a diákcsoport együttműködésére. Beszámolóját az intézmény vezetőjének küldi meg a digitális munkarendben töltött 2 hetes – adott esetben hosszabb – oktató-nevelő tevékenység után. Ez a beszámoló a napló haladási részének kötelező melléklete, így a munkaügyi dokumentáció része. Fontos újra megjegyezni: a haladási naplót az eredeti órarendi óráknál könyvelni kell.
  11. Értékelés/osztályozás: általános alapelvként 2 hetente 1 érdemjegy megállapítását határozzuk meg – függően a digitális munkarend hosszától.
  12. Az alsó tagozatos osztályközösségek tanulói minden nap reggel 8 óráig megkapják a napi feladatukat. A feladatok kiosztása, visszaküldése, a diákokkal való kommunikáció a szekacs.hashtag.school, a zoom, a discord, valamint facebook, és messenger alkalmazások segítségével történik. Kérjük az alsó tagozaton tanítókat, hogy álljanak a szülők rendelkezésére és segítsék azok otthoni, tanulást segítő munkájukat.
  13. A felső tagozaton és a gimnáziumban az információátadásra kötelezően használt platform a Discord, tanításra az iskola által preferált a szekacs.hashtag.school, valamint a zoom.
  14. A tavaszi digitális munkarend tapasztalatai, valamint szülői kérések alapján a kollégák mindenképpen tartsanak online órákat.

Digitális munkarend esetén:  

fő tantárgyak (magyar nyelv és irodalom, idegen nyelvek, történelem, matematika) esetében osztályonként legalább heti 2 óra,

heti két órás tantárgyak esetében legalább heti 1 óra,

heti egy órás tantárgyak és testnevelés esetében legalább kéthetente 1 óra.

Ezen órák időpontjai a hagyományos órarendi órák időpontjára essenek, mert így biztosan elkerülhető az órák ütközése. Ettől eltérni osztályfőnökökkel / osztályközösségekkel való egyeztetés után, ésszerű szervezés mentén megengedett. Az online órák tartalmukban a tananyaggal való továbbhaladásról, gyakorlásról, feladatok megoldásáról/ellenőrzéséről szóljanak, illetve tanár és diák közötti konzultációs lehetőséget nyújtsanak.

  • Az alábbi digitális protokoll érvényes abban az esetben is, ha csak az iskola egyes osztályai vagy diákjai kényszerülnek digitális munkarendben tanulni. Ilyenkor csak az érintett osztályokra (diákokra) vonatkoznak az egyes fejezetek.
  • Karanténba került, de egészséges pedagógus a hagyományos munkarendben maradt osztályainak tanóráit (felső tagozaton és gimnáziumban) Discord App-on (video/vagy képernyőmegosztó funkcióval való bejelentkezés után) online módon, órarendi időpontban tartja meg

Ebben az esetben a pedagógusok digitális munkarendben végzik a munkájukat, így megtartott óráikat könyvelniük kell. Ezeken a tanítási órákon a hagyományos munkarendben, de online módon dolgozó osztályok pedagógus általi felügyelete helyettesítésként fog megjelenni.

  • A karanténba került, de egészséges diákok tanórába való online bekapcsolódásának lehetőségét minden szaktanárnak, egy előre kiválasztott felületen keresztül biztosítania kell.
  1. A kialakult helyzetben minden pedagógusnak maximális körültekintést, rugalmasságot, türelmet és együttműködést kell tanúsítania – diákkal, szülővel és kollégával szemben egyaránt. Az iskolavezetésnek pedig mindent meg kell tennie annak érdekében, hogy a pedagógusok munkáját a legmesszebbmenőkig támogassa, számukra minden szükséges tudnivalót és segítséget a kellő időben és a kellő rendszerességgel biztosítson.