Bemutatkoznak a leendő elsős tanítók
Bende Katalin Bende Katalin

Óvodapedagógusi és tanítói diplomával rendelkező, elkötelezett pedagógus vagyok. Diplomáimat a Kecskeméti Tanítóképző Főiskolán szereztem 1996-ban. Több mint húsz évig Orosházán éltem családommal, 2021-ben költöztem ki – ma már nagykorú gyermekeimmel – Pusztaföldvárra. 1996-2018-ig egy kis falusi iskolában tanítottam Árpádhalmon. Szaktudományos ismereteim folyamatos továbbfejlesztése érdekében rendszeresen veszek részt akkreditált pedagógus-továbbképzéseken. Fontos szerepet tölt be életemben a mozgás, a sport és a zene, az éneklés. Igyekszem ezeket tanítványaimmal is megszerettetni. Iskolánkban 2018 óta dolgozom alsó tagozatos tanítóként.

Tóth Sándor Tóth Sándor

Tanítói diplomámat 2014-ben a Szent István Egyetem Alkalmazott Bölcsészeti és Pedagógiai Karán szereztem. Ugyanebben az évben kiemelkedő szakmai elismerésként átvehettem az Apáczai Kiadótól az „Év Tanítója – Környezetismeret” díj bronz minősítését. Közel 10 éve foglalkozom Orosházán alsó tagozatos gyerekek oktatásával és nevelésével, eközben szakvizsgát is szereztem. Matematikát, környezetismeretet, technikát, rajzot és éneket is tanítok. Munkámra jellemző a humor és a játékosság. A tanulók tanórán kívüli szabadidőszervezésében is szívesen alkalmazom játékpedagógiai ismereteimet. Több hangszeren is játszom, illetve kiválóan használom az iskola interaktív eszközeit, melyekkel innovatív módon segítem az új generációt abban, hogy elsajátítsa a tananyagot.

Poórné Bokor Hajnalka Poórné Bokor Hajnalka

„A nevetés Isten anyanyelve. Tanuld meg ezt a nyelvet, és taníts meg rá mindenkit!” Müller Péter

Pedagógiai munkám során ezt az elvet vallom. Az iskolának nem kell kellemetlen kötelességnek lennie, amikor lehet jó is. Kétgyermekes édesanyaként tudom, mennyire fontos a szülőknek gyermekük boldogsága és szakvizsgázott konfliktuskezelő pedagógusként szívügyem mindent megtenni ezért. Tudom, hogy minden gyermekhez más út vezet, melyet egyéni bánásmóddal lehet csak megtalálni. Hiszem, hogy egy felnőtt is lehet játékos, egy tanító is lehet közvetlen, és arra törekszem, hogy mindannyian jókedvvel érkezzünk reggel, és délután a viszontlátást várva búcsúzzunk el. Éppen ezért sokat játszunk órákon és szünetekben egyaránt. Tanítópárommal azonos értékrenddel, maximális összhangban terelgetjük a ránk bízott gyermekeket.

Ravaszné Horváth Marianna Ravaszné Horváth Marianna

30 éve tanítok az evangélikus iskolában, előtte óvónő voltam. Mesterpedagógus vagyok, részt veszek pedagógusok minősítésén, illetve tanfelügyeleteken is.

Elsős tanító néniként feladatom, hogy az óvoda-iskola átmenetét megkönnyítsem. Segít­sek ebben mind a gyermekeknek, mind a szüleiknek, hisz két gyermekem nevelése során én is átéltem a szülői aggodalmakat. Leendő elsős tanítóként kiemelt feladatomnak érzem az iskolába lépő kisgyermekek tudásvágyát, lelkesedését megőrizni, a tanulást sok-sok játékkal élménnyé varázsolni.

Hiszek a játszva tanulásban, amikor észre sem veszik a diákok, hogy mennyi mindenben fejlődnek, mennyi tudást szereznek egy-egy tanórai játék alatt. A hivatásom során fontosnak tartom a szorongásmentes, nyugodt, érzelmi biztonságot nyújtó légkör kialakítását. Tudjanak egymás sikerének örülni, bátorítsák a visszahúzódó társaikat, és vegyék észre a segítségre szorulókat. Tiszteljék egymást, illetve a felnőtteket.

Várom, hogy a különböző oviból érkező kicsikből és szüleikből egy igazi, egymást támogató, szerető közösséget tudjunk formálni tanítópárommal, akivel 8 éve tanítunk együtt.