2024. április 11-én zajlott iskolánkban a gimnáziumi tanfelügyelet látogatása. A tanfelügyeletben részt vevő szakértők megállapításai alább röviden olvashatók vagy innen letölthetők.
- Pedagógiai folyamatok
Fejleszthető tevékenységek
A környezeti nevelés, fenntartható fejlődés pedagógiai programban megfogalmazott céljai hangsúlyosabban jelenjenek meg az intézményi munkatervben. Az intézményi beszámolókban jelenjenek meg az intézményi önértékelés megállapításai, illetve az ezekhez kapcsolódó feladatok. A belső ellenőrzés pontos szabályozása az intézményi munkatervben. A belső ellenőrzések eredményeinek felhasználása az intézményi önértékelésben. Mindenki számára értelmezhető és elfogadható közös belső értékelési rendszer kidolgozása. A mérési-értékelési eredményekhez kapcsolódó elemzések felhasználása a következő tanév feladatainak meghatározásakor.
Kiemelkedő tevékenységek
Erős hivatástudat jellemzi a nevelőtestületet. A tanulók egyéni bánásmódja, a felzárkóztatás, a tehetséggondozás éves szinten folyamatosan megvalósul. Az intézményi belső elvárásokat, valamint az oktatott csoportok fejlesztési céljait figyelembe véve tervezik meg a nevelő-oktató munkát a pedagógusok, valamint tervszerű az egyéni felzárkóztatás, tehetségfejlesztés. A pedagógusok elkötelezettek a közösségi értékek, hagyományok ápolása, iskolai programok megújítása iránt.
- Személyiség- és közösségfejlesztés
Fejleszthető tevékenységek
A tanulók személyes és szociális képességeinek fejlesztése, illetve a környezettudatos életmódra nevelés legyen nyomon követhető a beszámolókban. Az önálló tanulás támogatása, az ehhez szükséges tanulási eszközök biztosítása. A szülők aktívabb részvételének előmozdítása az intézményi alkalmakon.
Kiemelkedő tevékenységek
Támogató szervezeti és tanulási kultúra jellemzi az iskolát. Az iskola sok programot kínál az intézménybe járó diákok számára az iskola falain belül és kívül. A tanulók szociális hátrányainak enyhítésére kidolgozott rendszer működtetése. A környezettudatos életmódra nevelés és a közösségfejlesztés. Az integrált oktatás keretein belül megteremtik a hátrányos helyzetű, tanulásban lemaradó vagy SNI-s tanulók felzárkóztatását.
- Az intézményben folyó pedagógiai munkával összefüggő eredmények
Fejleszthető tevékenységek
Az intézmény nevelési és oktatási célrendszeréhez kapcsolódó kiemelt tárgyak eredményeinek javítása. A belső és külső mérési eredmények felhasználása az intézményi önértékelés eljárásában és a pedagógiai munka fejlesztésében. A vezető ellenőrző tevékenysége, különös tekintettel az eredményesség értékelésére, következtetések levonására, a szükséges intézkedések meghozatalára. Hatékony alumni rendszer működtetése és továbbfejlesztése.
Kiemelkedő tevékenységek
Az eredmények eléréséhez a munkatársak nagy többsége hozzájárul. Nyilvántartják és elemzik az intézményi belső mérési eredményeket. A volt tanulók pályájának követése, beillesztése az iskolai nevelésbe, az iskola hagyományaiba.
- Belső kapcsolatok, együttműködés, kommunikáció
Fejleszthető tevékenységek
Kétirányú információáramlást támogató kommunikációs rendszer hatékony működtetése. A vezetőség pedagógusok felé történő elvárásainak pontos megfogalmazása. Az intézményvezető szerepének hangsúlyozása a szakmai ellenőrzésekben.
Kiemelkedő tevékenységek
A tanulók nevelése-oktatása érdekében a szakmai közösségek tevékenységén túl a pedagógusok kezdeményezően együttműködnek egymással és a pedagógiai munkát segítő szakemberekkel a felmerülő problémák megoldásában. Az egy osztályban tanító kollégák rendszeresen egyeztetnek. A munkaközösség-vezetők bevonásával történik a pedagógiai folyamatok megvalósulása, 1-2 havonta kibővített vezetői értekezleteket tartanak, részt vesznek a tanórák szakmai ellenőrzésében. Az információátadás vertikálisan és horizontálisan is szóbeli, papír alapú, illetve digitális módon történik. Rendszeresen, havi gyakorisággal megtartott értekezletek.
- Az intézmény külső kapcsolatai
Fejleszthető tevékenységek
Rendszeres, kidolgozott és követhető intézményi panaszkezelés megalkotása. A fenntartható fejlődés pedagógiájának megvalósítása érdekében együttműködés további intézményekkel. A partnerekkel történő együttműködés pontos dokumentációja.
Kiemelkedő tevékenységek
Széles körű kapcsolatrendszer kialakítása történt az iskola újraindulását követő elszigeteltség után. Partnereivel törekszik a folyamatos kapcsolattartásra és nyílt kommunikációra. Az intézmény az evangélikus partnerintézményekkel jól működő kapcsolati hálót tart fenn, országos versenyeket szervez. Az intézmény részt vesz a különböző egyházi, társadalmi, szakmai szervezetek munkájában és a helyi közéletben. Az intézmény Ökoiskola, bekapcsolódik számos fenntartható fejlődés projektbe.
- A pedagógiai működés feltételei
Fejleszthető tevékenységek
Az innovációt és a kreatív gondolkodást ösztönző műhelyfoglalkozások, fórumok lehetőségének intézményi szintű biztosítása. A vezetőség ellenőrző tevékenysége és az innováció hatékonyságának növelése. A munkatársak hangsúlyosabb bevonása a döntéselőkészítésbe.
Kiemelkedő tevékenységek
A digitális technológiai eszközök hatékony felhasználása a tanítás-tanulás, az értékelés és a kommunikáció során. Az intézmény dolgozói személyesen is elkötelezettek az általuk kimunkált iskolai hagyományok megőrzése és megújítása iránt. A szervezeti kultúra magas szintű ápolása. A különleges bánásmódot igénylő tanulók nevelésének, oktatásának megfelelő tárgyi környezet kialakítása.
- Az intézménytípusra vonatkozó nevelési, nevelési-oktatási irányelvben meghatározottak
Fejleszthető tevékenységek
Az intézményi munkaterv és a vezetői pályázat nyilvánosságának biztosítása. Az éves intézményi munkatervben a feladatok, határidők és felelősök mellett a sikerindikátorok és az eredménymutatók feltüntetése. Az OKM eredményeire építkező tervezés gyakorlatának erősítése. A tervezési dokumentumokban a részcélok pontos megfogalmazása, az eredmények nyomon követése. A pedagógiai programjában foglaltak megvalósulásának folyamatos monitorozása, kohézió erősítése az éves munkaterv, továbbképzési terv, illetve a pedagógiai program kiemelt céljai között.
Kiemelkedő tevékenységek
Minden tanév tervezésekor megtörténik az intézmény tevékenységek terveinek ütemezése, ami az éves munkatervben nyomon követhető.